lördag 31 oktober 2020



Vår älskade pappa
Bengt Pleijel 
har tidigt idag på Alla Helgons dag 
lämnat jordelivet för att gå till Jesus

I onsdags fick han åka akut till NÄL och den operation som var planerad till 17 november gjordes istället nu. Det var en större och mer riskabel operation den här gången, och han var överens med läkaren om att ifall hjärtat stannade så skulle det inte göras några återupplivningsförsök. 

Han överlevde operationen och fick leva ytterligare två dagar, och vi fick möjlighet att besöka honom på sjukhuset. Hans sista ord var till en i personalen: "Jag är färdig nu. Gud har hämtat mig".

Han ville skicka denna psalm som en hälsning till er alla:


Jesus, jag dig älskar, du som älskar mig.
Du på korset lider, jag tillbeder dig.

Jesus, du har uppstått, nu är graven tom.
Jag står där förundrad, o mysterium.

Du har gått till Fadern, står inför hans tron,
ser ditt folk i kärlek, beder för dem nu.

Jesus, du är med oss, genom liv och död,
nu mitt hjärta brinner av din kärleks glöd.

Höj din röst i lovsång, ropa ut i fröjd:
Jesus är min herre, han gör allting nytt.

Pris ske dig, o Fader, pris ske dig, Guds Son.
Pris ske dig, du Ande, i all evighet.



Anne-Mette, Heidi, Erik



Skriva ut